Me kysyimme, te vastasitte: “Ihannehallitus on yhteistyökykyinen, aikaansaava ja kuunteleva” Ihannehallituksessa asioihin tartutaan ennakoiden, ja ellei jotain tiedetä itse, tieto etsitään. 28.9.2023
Monimuotoinen hallitus lisää asukkaiden osallisuutta Parhaimmillaan eritaustainen hallitus loistaa asiantuntijuudellaan. 4.9.2023
Kuka vastaa taloyhtiön remonttiviestinnästä? Mitä enemmän taloyhtiön remontista viestitään, sitä tyytyväisempiä osakkaita yhtiössä... 29.5.2023
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan yhteystiedot – pitääkö tietojen löytyä ilmoitustaululta? Tällä palstalla vastataan lukijoiden kysymyksiin. Voit lähettää juridisia kysymyksiä... 30.1.2023
Lue vuoden isännöitsijän vinkit taloyhtiön hallituksen ja isännöitsijän yhteistyöhön Vuoden isännöitsijäksi valittu Anne Rintala kertoo, millaista yhteistyötä ja vuorovaikutusta... Tilaajille 16.12.2022
Taloyhtiön joulu – lue muistilista turvalliseen ja rauhalliseen juhlan viettoon Tämän joulumuistion avulla joulu sujuu taloyhtiössä sopuisasti. 13.12.2022
Oletko perfektionisti? Lue toipuvan täydellisyyden tavoittelijan vinkit muutokseen Perfektionisti haluaa tehdä asiat mahdollisimman hyvin. Kuulostaa hyvältä, mutta johtaa... 15.9.2022
Uskallatko ottaa asiat suoraan puheeksi naapurin kanssa? Riitelytaitoja kannattaa opetella Osakkaiden keskinäisiä riitoja voi ratkoa kuuntelemalla, tekemällä kysymyksiä ja kannustamalla... 29.8.2022
Taloyhtiöstäkin voi rakentaa brändin: “Helpottaisi asuntojen markkinointia ja kasvattaisi asuntojen arvoa” Yritys, joka tarjoaa vahvan asiakaskokemuksen, voi rakentaa itsestään brändin, sanoo Marina... 20.6.2022
Näin toimii taloyhtiön viestintä, joka vähentää turhaa työtä ja lisää tyytyväisyyttä Remontteja, vastikkeita, kunnossapitoa. Taloyhtiöissä hoidetaan paljon asioita. Mutta asiat eivät... 1.2.2019 Tero Heikkilä
Taloyhtiön digitie on pitkä, mutta se kannattaa kulkea Joko tämä puhe kyllästyttää? ”Pian, minä hetkenä hyvänsä ja ihan kohta tapahtuu se kauan... 1.11.2018 Anna Malk
Asumisen palveluissa länsinaapuri astelee edellä Ruotsalaiselle asuminen on palvelua. Kerros- ja rivitaloissa asumisoikeusasuminen on Ruotsissa... 26.10.2018 Marianne Falck-Hvilstafeldt
Taloyhtiössä hallitus vastaa viestinnän hankkimisesta Helsingin Sanomissa (4.9.2018) kirjoitettiin isännöintiyritysten tarjoamista... 11.9.2018 Ida Levänen
Mitäpä, jos antaisit sähköiselle keskustelulle mahdollisuuden? Satunnaisia kohtaamisia taloyhtiön rappukäytävässä tai keskusteluja pihatalkoissa... 15.6.2018 Anna Malk
Ratkotaanko sinun taloyhtiössäsi oikeita ongelmia? Kaikkea kaikille ei ole hyvä lähtökohta taloyhtiöiden digitaalisten palveluiden kehittämiseen.... 3.5.2018 Marianne Falck-Hvilstafeldt
Näin hyvää taloyhtiöasumista voi kehittää askel askeleelta Mistä koostuu hyvä asumiskokemus taloyhtiössä? Elämäntilanteeseen ja kukkarolle sopiva... 30.11.2017 Marianne Falck-Hvilstafeldt
Seniorit ovat jo netissä, taloyhtiöt vasta matkalla Lähes kaikilla elämänalueilla sähköinen asiointi jo sujuu, mutta taloyhtiössä yhteys pätkii.... 21.9.2017 Marjut Joensuu
Myytinmurtaja Myytti: Naapuria pitää tervehtiä Myytti: Hallituksen puheenjohtajan pitää olla tavoitettavissa 24/7
Kysy isännöinnistä Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin? Millaiseen meteliin isännöinti voi puuttua? Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot? Millä perusteella isännöintiä yleensä vaihdetaan?
Lakikysymykset Onko taloyhtiöllä keinoa kieltää jatkuva ja ympärivuotinen ikkunatuuletus? Miten edetä haltuunotossa, jos osakas ei ilmoita yhteystietojaan? Miten tiedotetaan yhdenvertaisesti? Miten aikaisin huoltotöistä on ilmoitettava asukkaille?
Säännön mukaan Onko työmaataulu pakollinen? Saako taloyhtiön infotilaisuudessa videoida? Millä kielillä taloyhtiössä pitää viestiä?