Mitä isännöitsijä tekee? Tällä palstalla on isännöintiaiheisia kysymyksiä vastauksineen.

Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin?

Isännöintiin on hyvä olla yhteydessä asiakaspalvelun kautta. Paras tapa on käyttää sähköisiä asiointikanavia, jotka yleensä löytyvät kätevästi taloyhtiösivuilta. Kun asiansa hoitaa esimerkiksi sähköisellä lomakkeella, niin isännöinti saa varmasti tiedot asiasta oikein. Lomakkeella voi tilata esimerkiksi isännöitsijäntodistuksen tai ilmoittaa muutosta, muutostyöstä tai mittarilukemista. Lomakkeella voi jättää isännöitsijälle myös yhteydenottopyynnön. Varsinkin osakkaiden asiat hoituvat valtaosin näin.

Toki asiakaspalveluun voi myös soittaa tai lähettää sähköpostin. Monimutkaisemmat asiat, esimerkiksi maksuepäselvyydet, voi joskus olla helpompi käydä läpi puhelimitse. Hallitusten jäsenet soittavat myös suoraan isännöitsijälle esimerkiksi kokousasioihin liittyen.

Valtaosa asiakkaista osaa käyttää eri yhteydenottotapoja. Silti huollolle kuuluvia kysymyksiä tulee edelleen isännöintiin. Uuden taloyhtiöasukkaan kannattaakin ensimmäisenä tutustua vastuunjakotaulukoihin ja taloyhtiösivuilta löytyviin ohjeisiin.

Kysymykseen vastasi Asiakaspalvelun tiiminvetäjä Minttu Makkonen, ISTO.