Mitä isännöitsijä tekee? Tällä palstalla on isännöintiaiheisia kysymyksiä vastauksineen.

Emme ole tyytyväisiä isännöintiin, mitä tehdä?

Palautteen antamisen ja vastaanottamisen taito on tärkeää varsinkin, kun palaute on kriittistä. Isännöinti haluaa onnistua työssään, ja virheet onkin hyvä päästä korjaamaan heti.

Muutama vinkki on hyvä muistaa: anna reklamaatio kirjallisena ja kerro, mihin sopimuskohtaan viitataan. Yksilöi virhe ja selvitä, mikä on mennyt väärin ja miten suoritus on korjattava. Jos kyseessä on vahinko, kerro mahdollinen korvausvaatimus. Reklamaatioon on kirjattava myös aikataulu, eli mihin mennessä puute on korjattava. Kerro myös, miten aiot toimia, jos puutteita ei ole korjattu.

Isännöintisopimukseen liittyvät reklamaatiot tulevat aina taloyhtiön hallitukselta, eli osakkaiden ja asukkaiden on reklamoitava hallitukselle. Pihapuheet selän takana vain lisäävät epäluuloja ja heittävät hiekkaa yhteistyön rattaisiin. Parasta on antaa reilu palaute heti, kun siihen on aihetta.