Mitkä ovat yleisimmät isännöinnin tarjoamat sähköiset palvelut?
Isännöintiliiton digiselvityksen 2020 mukaan tyypillisimpiä isännöinnin tarjoamia sähköisen asioinnin palveluja ovat esimerkiksi asukassivut hallitusosioineen, huoltoilmoitukset, muutosilmoitukset, asiakirjatilaukset, sähköinen allekirjoitus sekä mahdollisuus sähköiseen kokoukseen.
Valtaosa isännöintiyrityksistä kertoo tarjoavansa nämä palvelut taloyhtiöilleen. Kaksi kolmasosaa hoitaa myös ajankohtaisen viestinnän digitaalisesti.
Selvästi harvinaisempia sen sijaan ovat vaikkapa osakkaille tarjottu näkymä omiin vastikkeisiin tai mahdollisuus tehdä erilaisia varauksia sähköisen varausjärjestelmän kautta.
Kulunut vuosi on muuttanut varsinkin kokouskäytänteitä. Lähes 90 prosenttia isännöintiyrityksistä tarjoaa nykyisin mahdollisuuden digikokouksiin.
Kysymykseen vastasi kehityspäällikkö Ira Tenhunen Isännöintiliitosta.