Mitä isännöitsijä tekee? Tällä palstalla on isännöintiaiheisia kysymyksiä vastauksineen.

Pitääkö isännöitsijän olla tavoitettavissa kellon ympäri?

Asukkaiden akuutit huolenaiheet liittyvät usein asioihin, jotka kuuluvat huoltoyhtiölle. Esimerkiksi avain on kadonnut tai asunnossa on sattunut vesivuoto. Huoltoyhtiöiden päivystys auttaa näissä tilanteissa yleensä kellon ympäri.

Isännöintiä ei tavallisesti ole tarpeen tavoittaa 24/7 -periaatteella. Tarvetta voi olla kuitenkin niissä pienissä yhtiöissä, joilla ei ole erikseen huoltoyhtiötä. Siksi yksi kolmesta yrittäjästämme pitää puhelinlinjan avoimena vuorollaan myös iltaisin ja viikonloppuisin: puheluita tulee onneksi vain muutama kuukaudessa.

Muiden asiakkaiden yhteydenotot tulevat isännöitsijöillemme asiakaspalvelun vaihteen kautta, joka on auki arkisin 8-16. Mikäli asia on kiireellinen ja kuuluu isännöitsijälle, vaihteen kautta voi saada yhteyden isännöitsijään vaikka saman tien.

Emme koskaan pallottele asiakasta vaihteesta toiseen. Asiakkaalle tärkeintä on, että otamme hänen huolestaan kopin ja hoidamme asian sovitussa ajassa.

Joskus asiakkaat toivovat, että liittyisimme lisäksi taloyhtiöiden omiin Whatsapp-ryhmiin. Niihin emme mene mukaan, sillä ne eivät ole virallisia palvelukanaviamme. Jos Whatsapp-ryhmässä herää isännöinnille suunnattu kysymys, puheenjohtaja välittää viestin meille sovittuja yhteydenottokanavia käyttäen.

Kysymykseen vastasi isännöitsijä ja yrittäjä Jouni Vuorma Isännöinti Vuorma Oy:sta.