Näitä asioita taloyhtiöissä halutaan uudistaa

Naiset ovat innostuneita piha-alueiden kehittämisestä, miehet lämmitysjärjestelmistä. Hallitustyön kehittäminen kiinnostaa molempia sukupuolia.

Kotitalo-lehden lukijatutkimus paljastaa kiinnostavia tietoja taloyhtiöiden hallituksista. Kotitalon lukijakunta on voimakkaan kehittymishaluista. Kunnossapito jakaa miesten ja naisten mielipiteitä.

58 % haluaa kehittää hallitustyötä.

Taloyhtiöiden hallituksille suunnatun Kotitalo-lehden levikki on reippaassa kasvussa: alkuvuoden aikana levikki on noussut 30 000 kappaleesta 40 000 kappaleeseen. Lukijatyytyväisyys on noussut tasaisesti vuodesta 2012.

Taloyhtiöiden hallitukset ovat halukkaita kehittymään: jopa 58 % Kotitalon lukijoista listaa hallitustyön kehittämisen ensisijaiseksi kiinnostuksen kohteekseen, kertoo Kotitalon vuosittainen lukijatutkimus.

Reilu 80 % lukijoista on sitä mieltä, että Kotitalo on hyödyllinen hallitustyön kannalta, tukee taloyhtiön arvon säilyttämistä tai kehittämistä ja ymmärtää hallituksen tiedon tarpeita. Lähes kaikki suosittelisivat Kotitaloa muille.

Sisäilma ja asukasviestintä ykkösenä

Tutkimuksessa selvitettiin lukijoiden kiinnostuksen kohteita. Naisten top 3 suosikkiaihetta kunnossapitoon liittyen olivat sisäilman laatu, piha-alueet ja jätehuolto. Miehet listasivat suosikkiaiheikseen sisäilman laadun, lämmitysjärjestelmät sekä sähköautot. Veden ja sähkön säästö kiinnosti niin miehiä kuin naisia.

Muista kuin kunnossapitoon liittyvistä aiheista niin naiset kuin miehet listasivat kiinnostavimmiksi asukasviestinnän, hallitustyön kehittämisen ja isännöinnin roolin.

64 % lukijoista nostaa hallituksen kokouksissa esille Kotitalosta lukemiaan aiheita.

 

Tärkeitä lukuja

  • Lukijoiden keski-ikä 58 v.
  • Naisia 56 %
  • Lukuaika 60 min
  • 61 % säilyttää lehden
  • Yhdellä lehdellä 2,37 lukijaa

Info

  • Kotitalo on Isännöintiliiton julkaisema lehti taloyhtiöiden hallituksille. Lehden tarkoituksena on edistää taloyhtiön johdon eli hallituksen ja isännöinnin välistä yhteistyötä.
  • Kotitalo on palkittu kolmasti vuoden parhaana asiakaslehtenä (Aikakausmedian Edit-kilpailu 2017 & 2014 sekä ProCom Lehtikatsaus 2015).
  • Lukijatutkimus toteutettiin maaliskuussa 2018. Vastaajien määrä 291.