Viestinnällä voi ehkäistä majoitustoiminnan häiriöitä

Kirjoittanut Merilla Kivineva 2.4.2019

Helsinkiläisen taloyhtiön salahotelli on nostanut kaikenlaisen majoitustoiminnan ja Airbnb:n jälleen puheenaiheiksi. Pelko häiriöstä ja melusta sekä yleinen turvattomuuden tunne vaihtuvien asukkien keskellä saa monet pohtimaan, voisiko majoitustoimintaa taloyhtiöissä rajoittaa. Vaikka huonot kokemukset nousevat useammin esiin, on hyviäkin paljon.

Naapurihuoneistoni omistaa majoitusfirma. Välillä reilun kokoisessa yksiössä asuu rapussa innokkaasti huomenet toivottava ja ahkerasti lenkkeilevä saksalaismies, joka lienee reissutyössä Suomessa. Välillä majaa pitävät Suomeen tutustuvat turistipariskunnat, jotka hämmästelevät lumista maisemaa ja pyytävät apua ovikoodin kanssa.

Häiriötä vieraista ei ole ollut – päinvastoin. Huoneisto on hiljainen, vaikka 1920-luvun talossa seinät ovat ohuet. Näin hyvään lopputulokseen päästään vain viestinnällä. Asukkaille ja osakkaille on syytä kertoa vaihtuvista vieraista, ja vastaavasti majoittujille tarjotaan tietopaketti talon tavoista.

Parhaassa tapauksessa usein yöpyvästä vieraasta tulee tuttu, hyvä naapuri.

Merilla Kivineva

Kirjoittaja: Merilla Kivineva

Taloyhtiön seinien sisällä on koko elämän kirjo. Isännöintiliiton viestinnän asiantuntijana haluan tehdä sisältöjä, jotka koskettavat jokaista, tarjoavat ratkaisuja arkeen ja auttavat yhteispelin sujumisessa.

Katso kaikki artikkelit kirjoittajalta Merilla Kivineva →

Kirjoita kommentti

Hienoa että haluat jakaa omia kokemuksiasi. Pysy kuitenkin asiallisesti asiassa. Karsimme etukäteen kaikki alatyyliset kommentit, mainokset sekä tietenkin laittomat sisällöt. Mitä perustellummin asiasi esität, sitä varmemmin se tulee huomioiduksi.

Katso kaikki jutut samasta aiheesta

Airbnb Viestintä