Totta vai tarua? Myytinmurtaja oikaisee väitteitä taloyhtiöistä.

Myytti: Isännöitsijän täytyy olla aina tavoitettavissa

Harva asia vaatii isännöinniltä toimenpiteitä toimistoaikojen ulkopuolella. Isännöitsijän ja hallituksen on kuitenkin tärkeää huolehtia, että asukkaat saavat akuuteissa vikatilanteissa apua myös iltaisin ja viikonloppuisin esimerkiksi kiinteistönhuollon päivystysnumerosta.

Muissa kuin teknisissä vikatilanteissa osakkaiden ja asukkaiden kannattaa ottaa yhteyttä ensisijaisesti oman isännöintiyrityksen asiakaspalveluun. Vaikka isännöitsijä usein tunnetaan taloyhtiössä parhaiten, taloyhtiön asioita hoitavat monessa isännöintiyrityksessä myös esimerkiksi kiinteistösihteerit ja tekniset asiantuntijat. Asiakaspalvelussa tiedetään parhaiten, mistä vastaus löytyy nopeimmin.

Myytin mursi viestintäpäällikkö Kirsi Salo Isännöintiliitosta.