Kotitalo on vuoden asiakasmedia – voittoa juhlittiin yhdessä koronaepidemiasta huolimatta

Kirjoittanut Kotitalon toimitus 19.3.2020
Kotitalo palkittiin Editkilpailussa vuoden parhaana asiakasmediana

Etäyhteydet olivat kullanarvoiset, kun Kotitalo-median toimitus ja Kotitaloa julkaisevan Isännöintiliiton asiantuntijat kokoontuivat juhlimaan voittoa yhdessä, mutta kukin omissa kodeissaan.

Kotitalo palkittiin tänään Editkilpailussa vuoden asiakasmediana.

– Kotitalo-media on valtava tietopaketti, jossa yksityiskohtiin on panostettu kaikista näkökulmista, asiantuntijatomaristo perusteli valintaa.

Tuomariston mukaan printti- ja verkkolehti sekä sosiaalisen median kanavat tarjoavat oleellista tietoa taloyhtiöille, niin isännöintiin ja hallitustyöhön kuin kaikille osakkaille ja asukkaille. Kiitosta sai myös uusi, yhtenäinen brändi-ilme, joka tuomariston mukaan on helposti tunnistettava ja hyvin alan pölyistä imagoa tuulettava.

Kotitalo kilpaili tänä vuonna erittäin kovassa sarjassa, sillä Vuoden asiakasmedia 2019 -kategorian kärkikolmikossa olivat Kotitalon lisäksi Helen (Helen Oy) ja Pirkka (A-lehdet Oy). Kotitalo-median päätoimittaja Maria Mäkinen näkee voiton kiitoksena koko tekijätiimille.

Kotitalo-media on valtava tietopaketti.

– Olemme tehneet viime vuonna ison työn, kun uudistimme Kotitalon verkkolehden täydellisesti ja teimme siitä taloyhtiöasumisen ajankohtaismedian. Myös somekanavat kokivat ison muodonmuutoksen. Tämä kaikki onnistui todella sitoutuneen toimituksen, Isännöintiliiton asiantuntijoiden, huippuhyvien freetoimittajien ja -kuvaajien sekä median visuaalisesta ilmeestä vastaavien henkilöiden avulla, Mäkinen kiittää.

Uudistunut Kotitalo palvelee entistä useampia

Kotitalo-median uudistuksessa verkkolehti laajeni taloyhtiömaailman ajankohtaismediaksi, joka kertoo asioista asiantuntijatietoon perustuen. Kotitalon tavoitteena on edistää ymmärrystä taloyhtiöasumisen asioista ja helpottaa asumisen arkea. Kohderyhmään kuuluvat niin taloyhtiöpäättäjät kuin tavalliset osakkaat ja asukkaatkin.

­– Jatkamme kehitystyötä tänäkin vuonna. Uutta sisältöä verkossa ovat esimerkiksi teemasivut, joille kokoamme tärkeitä, ajankohtaisia asioita. Juuri nyt kokoamme tietoa koronaviruksen vaikutuksista taloyhtiöarkeen päivittyvälle teemasivullemme, Mäkinen kertoo.

Kotitalo on palkittu vuoden asiakaslehtenä aiemmin vuosina 2014, 2015 ja 2017. Myös viime vuonna Kotitalo oli mukana sarjan kolmen parhaan joukossa Editkilpailussa.

Editkilpailussa palkitaan vuosittain ansioituneita medioita ja niiden tekijöitä. Kilpailun järjestää Aikakausmedia. Tänä vuonna ei järjestetty varsinaista palkintogaalaa koronaviruksen vuoksi, vaan palkinnot tiedotettiin poikkeuksellisesti vain sähköisesti.

Katso kaikki jutut samasta aiheesta

Viestintä