Kotitalo on Suomen paras asiakaslehti

Kirjoittanut Kotitalon toimitus 19.2.2019
Kotitalon voitokas tiimi, vasemmalta: Maria Rautio (tuottaja), Iira Oivo (graafinen suunnittelija, BOTH), Anna Karismo (päätoimittaja), Annika Järvelin (strateginen suunnittelija, BOTH) ja Kirsi Salo (viestintäpäällikkö). Kuvasta puuttuu Timo Berry (luova johtaja, BOTH). Kuva: Arto Wiikari

Kotitalo on valittu Aikakauslehtikilpailu Editissä vuoden 2014 asiakaslehdeksi. Kuvassa vasemmalta tuottaja Maria Rautio, graafinen suunnittelija Iira Oivo, päätoimittaja Anna Karismo, strateginen suunnittelija Annika Järvelin ja viestintäpäällikkö Kirsi Salo. Kuvasta puuttuu luova johtaja Timo Berry.

– Kotitalon uudistus on tuonut näkyvästi uutta otetta asiakaslehteen. Kotitalo on hauska, persoonallinen ja jopa kansainvälinen lehti, jonka sisältö on jämäkkää, uskottavaa, kiinnostavaa ja relevanttia. Hyötysisältöön keskittyvä, keskusteleva lehti, joka ei turhaan hyssyttele. Palapelimäinen taitto sopii silmäilevään lukutapaan, ja kuvitus sekä infografiikan käyttö on luontevaa, aiheisiin istuvaa, raati perusteli.

– Olemme erittäin ylpeitä, ja tämä kannustaa kehittämään Kotitaloa edelleen. Jatkamme uudenlaisien palvelusisältöjen tuottamista taloyhtiöiden parhaaksi entistä tarmokkaammin. Voitto velvoittaa olemaan paras, ja siksi lukijakin hyötyy tästä palkinnosta, Kotitalon päätoimittaja Anna Karismo kiittää.

Isännöintiliiton kustantama Kotitalo uudistettiin perusteellisesti keväällä 2014 yhdessä suunnittelutoimisto BOTH:n kanssa. Lukijat ovat olleet tyytyväisiä ja tilaajamäärä kasvaa.

– Meillä on hyvä tiimi ja toimituksen apuna on paljon alan huippuasiantuntijoita. Kaikilla on palo kehittää ja tehdä jatkuvasti parempaa lehteä, tuottaja Maria Rautio sanoo.

Kotitalo tilataan liki 30 000 talouteen

Kotitalolla on nyt liki 40 prosenttia enemmän tilaajia kuin viime vuoden alussa. Lehti tilataan yli 13 500 taloyhtiöön. Monissa yhtiöissä sen saa koko hallitus – lehti tulee siis lähes 30 000 kotitalouteen.

Aikakauslehtien liiton järjestämä Edit on Suomen arvostetuin vuotuinen lehtikilpailu alan ammattilaisille. Kilpailun tavoite on tuoda esiin huippuosaajia. Vuoden asiakaslehti 2014 -kärkikolmikossa olivat myös FIM- ja Raymond-lehdet.

Katso kaikki jutut samasta aiheesta

Viestintä