Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot?

Kysy isännöinnistä -juttusarjassa Konkari vastaa Kotitalon lukijoiden isännöintiaiheisiin kysymyksiin. Kysy mitä tahansa, Konkari kertoo!

Vastaus: Isännöintiyritykset keräävät asiakkaidensa yhteystietoja tiedottamista ja asioiden hoitamista varten.

Joskus saattaa käydä mielessä, että eihän nyt vaan ala tulla turhaa mainospostia. Se ei yleensä ole yhteystietojen keräämisen tarkoitus. Sähköpostimarkkinointia ei edes saa tehdä ilman asianomaisen suostumusta.

Pelkät hallituksen jäsenten yhteystiedot eivät riitä. Koska isännöinnin asiakkaita ovat kaikki taloyhtiön asukkaat ja osakkaat, kaikkien yhteystiedot tarvitaan.

Esimerkiksi eräässä taloyhtiössä osakas ei halunnut antaa yhteystietojaan isännöinnille. Taloyhtiössä päätettiin vaihtaa liesituulettimet taloyhtiön laskuun. Isännöitsijä joutui ilmoittamaan osakkaalle kirjeellä, että sähköasentaja ei voi tulla vaihtamaan liesituuletinta ennen kuin osakas antaa yhteystietonsa. Ilman niitä asentaja ei voinut sopia asennusaikaa.

 

Mitä sinä haluaisit tietää isännöinnistä?

Lähetä oma kysymyksesi otsikolla ”Kysy isännöinnistä” osoitteeseen toimitus@kotitalolehti.fi.