Mitä isännöitsijä tekee? Tällä palstalla on isännöintiaiheisia kysymyksiä vastauksineen.

Voiko isännöintitoimistoon kävellä sisään milloin vain?

Ilmoitettuna aikana ovien täytyy tietenkin olla auki. Jos aukioloajat ovat lyhyemmät kuin normaali virka-aika, asiakkaat voivat usein varata palveluaikoja netistä tai puhelimitse. Sovitut tapaamiset helpottavat isännöintiyrityksen työtä: kun keskeytyksiä tulee vähemmän, voi keskittyä tehtäviin.

Myös yksityisyyden suoja on tärkeä, sillä isännöintiyrityksessä käydään luottamuksellisia keskusteluja esimerkiksi kirjanpitäjän ja isännöitsijän välillä. Monessa isännöintiyrityksessä asiakaspalvelu avaa oven summerin soittajalle, ottaa asiakkaan vastaan ja ohjaa tarvittaessa isännöitsijälle.

Yhä enemmän asioita hoidetaan sähköpostilla ja taloyhtiösivujen kautta, mutta henkilökohtaiselle palvelullekin on paikkansa. Isännöinnissä voi vierailla kymmeniä asiakkaita päivässä, joten seurusteluun isännöitsijöillä on nykyään harvemmin aikaa.